sobota, 14 stycznia 2017

Pamiętajmy o naszych dziadkach. (Dzień Babci i Dziadka)

Mam nadzieję, że wszyscy pamiętają, że za tydzień, ponieważ już 21 stycznia jest Dzień Babci, a zaraz po nim Dzień Dziadka, bo dzisiejszy temat będzie dość związany z tymi świętami. Piszę tego posta tak wcześnie, bo w przyszłą sobotę, według mnie przynajmniej byłoby na niego już trochę za późno.
Moim zdaniem babcia i dziadek to dwie najważniejsze, zaraz po rodzicach (no i może rodzeństwie) osoby w życiu każdego z nas. Czasem zdarzają się przecież takie sytuacje, że to właśnie oni zastępują nam naszych rodziców. Mimo to nie wszyscy jednak pamiętają o ich wbrew pozorom ważnej roli. Czy było kiedyś tak, że nie chciało ci się jechać do dziadków w odwiedziny? Pewnie tak i to oczywiście zrozumiałe, że nie zawsze mamy ochotę na takie wizyty bo zwyczajnie nie rozumiemy i nie umiemy się dogadać z nieco już starszymi od nas osobami. Nie mogłabym napisać o tym jakoś więcej, bo na szczęście u mnie wygląda to zupełnie inaczej, ale dla osób w takiej właśnie sytuacji mam radę, żeby postarać się co jakiś czas jednak odwiedzać swoje babcie czy dziadków i nawet jeśli nie jest to najlepszy sposób na "rozrywkę" to nigdy nie wiadomo kiedy może tych naszych starszych bliskich zabraknąć i wtedy można będzie już tylko żałować, że tak mało czasu się z nimi spędziło. Jednak jak to jest w moim przypadku? Myślę, a przynajmniej mam taką nadzieję, że większość osób ma ze swoimi dziadkami relacje podobne do tych moich. Ja szczerze mówiąc także pare razy nie miałam ochoty na widywanie się z moimi dziadkami, ale myślę, to chyba nawet za mało powiedziane - jestem przekonana, że i tak mam bardzo dobre z nimi relacje. Czas, który z nimi spędzam nie wydaje mi się jakiś "zmarnowany" i zawsze się z nimi dogaduje. Może to dlatego, że moi dziadkowie (jak na dziadków) są dość młodzi? (Tu coś właśnie do nich, bo pewnie i tak to przeczytają - tak ja to napisałam i naprawdę tak uważam). Wiadomo, że im większa różnica wieku tym trudniej jest o tę dobrą komunikację, ale i tak warto byłoby się o nią postarać, nawet jeśli bliskie osoby są od nas już dużo, dużo starsze. W każdym razie nie wnikam już w to jakie kto ma relacje ze swoimi dziadkami, chodzi mi tylko o to, żeby ich doceniać za to, że są, że napewno nas kochają, że jeśli nawet tego nie dostrzegamy to się nami opiekują i za jeszcze wiele, wiele innych rzeczy. Chciałabym żeby ta miłość do nich nie była okazywana i odczuwalna tylko w te dwa dni, które niedługo już nadejdą, ale też codziennie. Bo pamiętajmy - nigdy nie wiemy kiedy może nam zabraknąć kogoś bliskiego i musimy doceniać czas, który jeszcze jest nam z nim dany i spędzić go jak najlepiej. A dla wszystkich babć i dziadków, którzy to czytają (bo może i tacy się znajdą) - Wszystkiego Najlepszego z okazji Dnia Babci i Dnia Dziadka! Pamiętajcie, że Was Kochamy!

Julia
Zdjęcie, które mi osobiście bardzo kojarzy się z tym tematem, a to ze względu na wiele świetnych wyjazdów w góry właśnie z moimi dziadkami :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz