sobota, 4 listopada 2017

Halloween, a Wszystkich Świętych.

Czy ja oszalałam? Jak mogłam umieścić w tytule tego posta dwa tak różne święta? A może jednak wcale nie są takie różne? Może da się obchodzić i jedno i drugie? Może tylko pogląd społeczeństwa na jedno z nich jest taki dziwny?
W dzisiejszym poście chciałabym przedstawić swoją opinię na święto, które niedawno miało miejsce. Chodzi mi oczywiście o Halloween i o drugie święto zaraz po nim, którym jest Wszystkich Świętych.
 A więc może zacznijmy od tego, że ja obchodzę obydwa te święta. Tak dokładnie! 31 października przebieram się i chodzę po cukierki, a 1 listopada idę na cmentarz. Wiem, że święto Halloween przyszło do nas z krajów anglojęzycznych, ale to tak samo jak np. Walentynki, a je przecież obchodzimy! Poza tym nie zapomnijmy, że w historii naszego kraju i jego okolic kiedyś też odbywały się różne uroczystości tj. wywoływanie duchów, czego przykładem jest np. lektura "Dziady". Pomyślmy więc... czyli z jednej strony szkoła daje nam do czytania takie książki, a z drugiej na lekcjach religii przekazywane są informacje o tym, że Halloween to święto szatana, że przebierając się w ten dzień okazujemy mu miłość i nie wiadomo co jeszcze. Moim zdaniem jest to lekka hipokryzja.
 Wiem, że jest to trochę kontrowersyjny post, ale ja chcę po prostu przedstawić tu swoje, osobiste zdanie na temat tego, że według mnie można być chrześcijaninem i jednocześnie obchodzić to święto. Szanuję oczywiście to, że ktoś ma inne zdanie i że nie podoba mu się obchodzenie Halloween, ani go nie obchodzi, ale niech nie zabrania dobrze się bawić innym! Uważam, że można szanować odmienne poglądy i zachowania innych, do czasu aż nam samym się nic nie dzieję.
Także na koniec proszę wszystkich, którzy nie są do końca przekonani do święta Halloween, żeby nie uznawali tych, którzy je obchodzą od razu za jakiś opętanych, bo naprawdę dla nas jest to tylko forma dobrej zabawy! Mam nadzieję, że z czasem nasz naród bardziej zaakceptuje to święto i zda sobie sprawę, że święta zapożyczone z innych krajów nie są od razu takie złe.
Na koniec jeszcze wstawiam tu parę zdjęć (w kolejności chronologicznej) przedstawiających jak ja w tym roku i w pare wcześniejszych lat obchodziłam Halloween.


Julia

3 komentarze:

  1. Ja również obchodzę halloween jednocześnie kocham wszystkich świętych. :)
    Ale niestety sataniści w halloween robią nieciekawe rzeczy i dlatego niektórzy go nie lubią. Ale napewno nie można narzucać światopoglądu :). Nigdy w żadnym temacie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. A tak wogóle to uwielbiam twoje posty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) Miło mi, że ktoś docenia pracę jaką w nie wkładam. <3

      Usuń